Mine sider

torsdag 17. november 2011

Spiselige julegaver

De siste dagene har det vært en ganske stor trafikk her på bloggen. Fra flotte 150 lesere om dagen til over 1000 både i går og i dag. Kjempegøy!

Grunnen til dette er at jeg er med i en ny utfordring på Matbloggsentralen. Temaet denne uken er spiselige julegaver. Jeg har bidratt med to oppskrifter. I går la Matbloggsentralen ut noen highlights fra utfordringen med en av mine bidrag. Dernest hadde Magne fra VG valgt dette innlegget som en av lesernes VG i går og da har han valgt mitt bilde som visningsbilde. Kjempegøy!

Faksimile fra VGNett 16.11.11. Mitt bildet er midten!

Og er det noe jeg har laget mye av er det konfekt til familie og venner til jul. Jeg begynte med å lage konfekt da jeg var 17-18 og har nå holdt på i 12 år. Så jeg har bidratt med to oppskrifter.


Den første er mine fuglematere som jeg de siste årene har laget til Garman sine venner.


Den andre oppskriften jeg har bidratt med er mine vaniljefudgekuler dyppet i sjokolade. Denne oppskriften med flere oppskrifter som jeg laget til jul ifjor finner du på bloggen min om du trykker her.

Men jeg har flere tips til deg:


Hva med å gi bort sjokoladefugde?

Eller hva med pikekyss pyntet med fint strøssel?

Eller noe så enkelt og godt som Rocky Road?

Kakao på pinne er også en flott gave å gi bort.

Mange flere kan du også finne på Matbloggsentralens utfordring som jeg anbefaler deg å stikke innom for å få inspirasjon.

Nærmere jul vil jeg også legge ut andre konfekt og julebaketips. Jeg håper du har lyst til å slå følge med meg og min julebaking!

Ha en flott kveld, Caroline

6 kommentarer:

  1. mmmm her var det mye godt :D sånn fuglemat har vi også laget de siste årene, det er jo så koselig :D

    Tror jeg må teste ut vaniljefudge kulene, de så jo bare helt himmelske ut :D

    Ha en fin kveld :)

    Hilsen Kine!

    SvarSlett
  2. Ja, de fuglematerne er en stor slager hos både de små vennene til sønnen min så vel som foreldrene. Pluss at jeg synes det er utrolig koselig å lage dem ;)

    Du de vaniljefudgekulene er himla gode. Laget de for første gang i fjor og skal så absolutt lage dem igjen i år. Men jeg tenkte kanskje jeg skal prøve meg på peanøttfudge. Hva tror du? Det kan blir utrolig godt tror jeg. Men så er peanøtt og sjokolade en stor favoritt hos meg!

    Ha en fin kveld du også Kine!

    SvarSlett
  3. Obs dette ble fryktelig fristende. HAr vel aldri laget konfekt men kanskje jeg må prøve i år. Er følger hos deg så jeg får følge med å bli inspirert. Blir spennende å se hva du skal alge i år:-)

    SvarSlett
  4. Hei Lisbet: Så flott at du følger med! Nå ble jeg glad ;) Jeg skal lage noe småkaker også etterhvert i tillegg til konfekten, så det kommer litt mer inspirasjon etterhvert. Jeg er også litt spent på hva det blir for noe konfekt i år ;)

    SvarSlett
  5. Mange fristelser her og lekre bilder!

    SvarSlett