Mine sider

mandag 27. juni 2011

Pikekyss - the failure

Jada, så var det på'n igjen. Jeg har vært syk siden forrige mandag med omgangssyken. Jeg har hatt noen dager innimellom uten symptomer og da prøvde jeg meg på pikekyss for første gang. Jeg prøvde meg på noen med brunt sukker i fordi jeg ofte synes brunt sukker gir en så god fylde i smaken og jeg har hørt at det gir marengs en god karamellsmak.

Så feil kunne jeg ta.

Selve piskingen av ingrediensene gikk bra og stekingen/tørkingen gikk tilsynelatende bra, men de sank sammen ganske mye og alt var veldig seigt inni. Jeg hadde tenkt å ta bilde av dem men min kjære mistet alle i bakken. Men det er helt greit. Jeg skal lage nye så fort jeg blir frisk. Sånn var det med marshmallowene jeg lagde. Jeg kan ikke gi meg før jeg får det til!

Uansett, jeg ville bare si at ikke alle ting man lager blir vellykket. Men det er det jeg liker med baking, man kan lett prøve på nytt. Man må bare kunne stå oppreist ved kjøkkenbenken og ikke ligge til sengs som jeg gjør nå ;)

Jeg håper jeg blir frisk snart slik at jeg kan prøve å lage pikekyss igjen.

Ha en fin uke,
Caroline

1 kommentar:

  1. Så sant! Det er ikke alltid det går bra med meg heller på kjøkkenet. Prøvde meg på pikekyss for en stund siden jeg også, og jeg må bare si at det rett og slett smakte DRITT!!!!! Mine ble steinharde, var helt umulig å spise de. Så jeg måtte dessverre tilslutt kaste de.
    Det beste med baking er at man kan få frem gode smak med masse forsjellig, og at man kan finne på masse rart, hvis man bare er tolmodig og prøver igjen og igjen etter at man har mislykket. Det har iallefall jeg!
    Men lykke til med pikekyssene og god bedring :)

    Anya

    SvarSlett