Mine sider

fredag 2. juli 2010

mmmm....marsipanpynt




Jeg ville bare vise dere noen muffins med marsipanpynt som jeg har laget. Er fortsatt i prøvestadiet dette med marsipanblomster. Men det var veldig gøy. Kommer abolutt til å lage de igjen.
Jeg kjøpte disse som jeg bruker som grunnform.







Den beste billigmarsipanen jeg bruker er Landlord sin, fra Rema 1000.
Den er myk og fin og kan jobbes med uten at den sprekker og smuldrer opp.


Jeg lagde også et dusin sitronmuffins med smørkrem.
De ble skikkelig syrlige og gode.

Jeg raspet av skallet på en sitron som jeg hakket opp til små biter og hadde dem i muffinsoppskriften som jeg pleier å bruke. Kan legge inn den oppskriften senere.
Deretter brukte jeg saften av sitronen som jeg puttet oppi smørkremen. Oppskriften finner du her. Du kan bruke melis også om du ønsker. Da erstatter du bare vannet med sitronsaften.
Jeg pyntet med sitronskall som hadde ligget og kost seg oppe i sitronsaften 3-4 timer.

mmm....deilig!

Caroline

1 kommentar:

  1. og så kan man lage rabarbrasuppe hvis man vil finne på noe sunnere – men like godt: http://levelandas.wordpress.com/2010/06/28/skal-vi-lage-lang-mat-i-dr%C3%B8mmeboligen/

    Petra

    SvarSlett